mandag den 10. oktober 2011

SRP blog med 3f kemi B

Det kunne være interessant at få indlæg om elevernes valg af SRP og hvad de vil skrive om. Jeg har lavet en blog med 3f ( de har kemi B), hvor eleverne kan skrive indlæg om SRP. Som inspiration har jeg selv lagt et indlæg ind i bloggen. Eleverne er blevet medforfattere til bloggen ( en god klasse), så de selv kan skrive indlæg og komme med kommentar til indlæg. Mit eneste problem er måske, hvor langt man kan gå med hensyn til at hælpe dem. Bloggen er tænkt som elevernes blog, hvor de kan hjælpe hinanden med inspiration mm. i forbindelse med SRP.  PÅ nuværende tidspunkt er der ikke elever der har tilmeldt sig - lige snakket med holdet om det-men jeg håber de vil benytte sig af muligheden for at hælpe hinanden.
I kan se bloggen her:

5 kommentarer:

  1. Lyder som en god måde at bruge en blog på. Jeg ligger selv i forhandlinger med mig selv om, hvordan jeg skal servicere mine SRP-elever. Det kunne være sådan, så jeg vil følge nysgerrigt med :-)

    -Jacob

    SvarSlet
  2. Nå, men det gik vist i vasken. Jeg håbede på at lidt flere ville vælge SRP. hvor kemi indgik, men kun to fra holdet valgte kombination med kemi. Så jeg må starte op med noget nyt. Jeg var vidst lidt for hurtig ude med ideen.

    SvarSlet
  3. jeg har i stedet valgt at gøre det med 3k. 8 ud af 14 elever valgte SRP med kemi A, så her er måske noget at gå videre med. Se linket her:

    http://3k-kemiblog.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Ser ud til at der er en rimelig fornuftig aktivitet på SRP-bloggen. Jeg må vist hellere ruske lidt i mine SRP-elever :-)

    SvarSlet
  5. Ja, det kan være en god ide at få SRP eleverne til at komme med indlæg om det de vil arbejde med i SRP. Meningen her, at de kommer med et enkelt indlæg - et oplæg- som eleven og jeg kan kommentere på. Men også andre elever vil kunne komme med kommentarer, hvis de ønsker det. Det er ike sket endnu, men jeg håber det lykkes

    SvarSlet